W celu uczynienia strony internetowej bardziej użyteczną i funkcjonalną, używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne
ze zgodą użytkownika na ich stosowanie. Dowiedz się więcej lub zmień ustawienia plików cookies.
Państwo w państwie - PKP

Ujawniamy kulisy sytuacji na PKP: Prezes nie zna się na kolei, dyrektor nie wie gdzie pracuje, a segregator poczty zarabia 20 tys. zł

Sprawdziliśmy jak wygląda restrukturyzacja realizowana przez nowego prezesa PKP, Jakuba Karnowskiego. Informacje, do których dotarliśmy, okazały się wstrząsające. „Segregator poczty zarabia 20 tys. zł”.

Pluskwy i brud to rzeczywistość w polskich pociągach. Jednak zdecydowanie bardziej skandaliczna sytuacja panuje w strukturach firmy. Gigantyczny chaos, nowi ludzie prezesa nie wiedzą nawet gdzie pracują. Kolejarze są zdezorientowani, część z nich nie ma nawet angażu. Środowisko kolejarskie bije na alarm.

Jak w banku

Nowi ludzie prezesa to z reguły bankowcy lub pracownicy firm doradczych. O tym ile zarabiają – już pisaliśmy. Ciekawostką jest to, że podróżują po Polsce tylko samolotami. Kolejami nie jeżdżą wcale?

- Przyszli na kolej z banków i próbują zrobić tu drugi bank. A coś takiego, w przypadku kolei nie może dobrze funkcjonować – mówi jeden z wysoko postawionych pracowników PKP. – Jest zbyt dużo obszarów, zbyt dużo zagadnień.

- W Warszawie człowiek prezesa, który zajmuje się segregacją poczty, zarabia bagatela – 20 tys. zł. Można to sprawdzić. To nie jest patologia? – pyta jeden z pracowników PKP.

Zakon Szkoły Głównej Handlowej

Prawdą jest, że nowy zarząd, nowi dyrektorzy, nowi naczelnicy – to środowisko wywodzące się ze Szkoły Głównej Handlowej. Mnóstwo młodych i bardzo młodych ludzi zostało poprzyjmowanych, nie mających nawet pojęcia o tym, jakie mają kompetencje i czym właściwie mają się zajmować. I faktycznie nie wiedzą.

Jak zahipnotyzowany

- Mieliśmy spotkanie z jednym z nowych dyrektorów – mówi pracownik PKP. – Pojawił się młody, trzydziestokilkuletni człowiek. Czekaliśmy na wytyczne, merytoryczne informacje i wskazówki. Tymczasem on zaczął jak zahipnotyzowany opowiadać nam o? motywacji. Starzy, doświadczeni kolejarze, dawni naczelnicy wydziałów i dyrektorzy, którzy naprawdę dziesiątki lat spędzili na kolei i znają temat na wylot, w pewnym momencie pomyśleli, że to jakiś żart, albo ukryta kamera.

Nie wiedział na jakim jest stanowisku

- Ten człowiek nie wiedział nawet, czym się zajmuje i jakie ma stanowisko– relacjonuje inny świadek spotkania. – Zadaliśmy mu kilka ogólnych pytań, na co usłyszeliśmy: najważniejsza jest motywacja, pozytywne myślenie i pracowitość. Na tym spotkanie się zakończyło.

PKP sparaliżowane

Wielu pracowników PKP, nie wie dziś komu podlega, gdzie wysyłać pisma, kto powinien je podpisywać itp. Mnóstwo czasem nawet prozaicznych problemów powoduje kompletny paraliż funkcjonowania firmy.

Całość firmy zarządzana jest z Warszawy, z tzw. centrali. – Ten model może jest dobry, ale do zarządzania bankiem – usłyszeliśmy od pracowników. - Kolej nie jest bankiem i nigdy bankiem nie będzie.

Prezes bez wiedzy i doświadczenia

- Proszę sobie wyobrazić, że pracuje pan dla prezesa, który publicznie zadeklarował, że nie zna się na kolejnictwiei w dodatku próbuje udowodnić, że to jest jego atut. Ktoś taki już na wstępie stracił autorytet, powagę i nie wyobrażam sobie jego dalszego, skutecznego funkcjonowania w strukturach PKP.

–                    Jestem pierwszym człowiekiem na tym stanowisku bez doświadczenia i wykształcenia kolejowego.Myślę, że to mi w pewnych sprawach daje przewagę i świeżość spojrzenia – powiedział Dziennikowi Gazecie Prawnej prezes PKP SA Jakub Karnowski.       

Zlecenia dla firm zewnętrznych

Zarząd nie orientuje się w najprostszych sprawach. Wszystkie działania zleca zewnętrznym firmom doradczym i konsultingowym, które za usługi pobierają miliony złotych.

- Aż korci, żeby zapytać,jakie relacje łączą prezesa i zarząd z wybranymi firmami, które świadczą usługi na rzecz PKP S.A. – słyszymy na korytarzach firmy. – Mam nadzieję, że niedługo zajmą się tym stosowne służby, prokuratura, ABW, NIK. Póki jest jeszcze co ratować.

- Koleje były w złym stanie i wymagały reform. Ale dziś, w krótkim czasie zostały wręcz zrujnowane. I mówi to ktoś, kto na kolei spędził ponad 30 lat. Nie jest żadnym politykiem, żadnym związkowcem. Po prostu mówię jak jest.

źródło: gazetabaltycka.pl  autor: Waldemar Brzoza


   

Dodaj komantarz
Jan Kowalski
Dodano dnia: 15.07.2012 16:49

Just watch the afternoon quiz shows to see how dumb Britain is. OK she made a mistake but there's no need to to bully the woman the way they have. Look what Twitter bullying did to Stephen Fry.

Jan Kowalski
Dodano dnia: 15.07.2012 16:49

Just watch the afternoon quiz shows to see how dumb Britain is. OK she made a mistake but there's no need to to bully the woman the way they have. Look what Twitter bullying did to Stephen Fry.

Jan Kowalski
Dodano dnia: 15.07.2012 16:49

Just watch the afternoon quiz shows to see how dumb Britain is. OK she made a mistake but there's no need to to bully the woman the way they have. Look what Twitter bullying did to Stephen Fry.

Jan Kowalski
Dodano dnia: 15.07.2012 16:49

Just watch the afternoon quiz shows to see how dumb Britain is. OK she made a mistake but there's no need to to bully the woman the way they have. Look what Twitter bullying did to Stephen Fry.

Jan Kowalski
Dodano dnia: 15.07.2012 16:49

Just watch the afternoon quiz shows to see how dumb Britain is. OK she made a mistake but there's no need to to bully the woman the way they have. Look what Twitter bullying did to Stephen Fry.

Jan Kowalski
Dodano dnia: 15.07.2012 16:49

Just watch the afternoon quiz shows to see how dumb Britain is. OK she made a mistake but there's no need to to bully the woman the way they have. Look what Twitter bullying did to Stephen Fry.

Jan Kowalski
Dodano dnia: 15.07.2012 16:49

Just watch the afternoon quiz shows to see how dumb Britain is. OK she made a mistake but there's no need to to bully the woman the way they have. Look what Twitter bullying did to Stephen Fry.

60 tys. premii dla kochanki Kurskiego?

W ślad za romansem Jacka Kurskiego (prezesa TVP) i Joanny Klimek szły nieprzeciętne pieniądze.

Kolejny wypadek z udziałem limuzyn rządowych

Na warszawskiej wisłostradzie doszło do stłuczki z udziałem limuzyny Żandarmerii.

Balanga Misiewicza

Szastanie pieniędzmi, limuzyna, nagabywanie kobiet, propozycje pracy... To nie świat milionera, a rzecznika MON.

Jacuzzi, futerka, co potem?

Życie poselskie, każdy by o takim marzył. Nie to co szare życie przeciętnego Polaka.

Tekaem 2013
Macierewicz - Lotniczy ekspert

Tusk - Jak żyć?

Łączna ilość głosów: 3

Niesiołowski - Mirabelki i szczaw

Łączna ilość głosów: 2

Tusk - Jest moc

Łączna ilość głosów: 0

Komorowski - Jak król

Łączna ilość głosów: 0

Kaczyński - Nasz kandydat

Łączna ilość głosów: 3

Macierewicz - Lotniczy ekspert

Łączna ilość głosów: 11
Republika kolesi
Nagrody dla rządu

Beata Szydło dała 2,5 mln złotych nagród

Poseł PiS dostał prawo jazdy bez egzaminu?

Prokuratura Okręgowa w Zamościu prowadzi śledztwo w sprawie korupcji z udziałem posła PiS.

Kukiz bierze miliony

Paweł Kukiz, który zapewniał, że nie chce pieniędzy na działność polityczną od podatników bierze miliony.

PiSowscy radni także mają stołeczki

Sześciu radnych (z siedmiu będących w sejmiku kujawsko-pomorskiego) ma intratne posadki.

Kamienica za 6 mln sprzedana za grosze

Kamienica warta 6 mln została sprzedana kościołowi za 30 tys.

Wójt odebrał policji komputery

Wójt Nadarzyna odebrał policji komputery. Czy jest to zemsta za zatrzymanie wicewójta Nadarzyna, gdy ten prowadził samochód po pijanemu?

Wizaż za 170 tys. złotych

Na co mogą wydawać politycy z naszych pieniędzy? Jak się okazuje na wizaż też można.

Kierowca pełnomocnikiem premiera ds. rozwoju gospodarczego

Kierowca Kornela Morawieckiego, ojca obecnego premiera robi karierę w zawrotnym tempie.

Sumki dla szoferów

Szoferzy z ogromnymi nagrodami - od 10 do blisko 30 tys. złotych.

Obywatel B

Podzielili Polskę. Na klasę panów oraz obywateli gorszej kategorii.

Obywatel B to może być Twój głos.